پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00014:18 - 1395/01/16

جزئیات تغییر تعرفه‌های بخش کشاورزی؛

واردات پرندگان زینتی باتعرفه ۵درصدی/تعرفه واردات ماهی افزایش یافت

جزئیات مقررات جدید واردات و صادرات در سال ۹۵ برای محصولات کشاورزی در سال ۹۵ اعلام شد.

کارگرآنلاین:  با مصوبه هیات دولت، مقررات واردات و صادرات در سال ۹۵ تغییراتی داشته که از جمله این تغییرات در بخش کشاورزی می‌توان موارد زیر را مورد اشاره قرار داد:

* تعیین تعرفه فصلی ۱۰ درصدی برای واردات انواع جو از اول اردیبهشت ماه ۹۵ تا ۳۰ مهرماه ۹۵ و ۵ درصدی از اول آبان ۹۵ تا اول فروردین. پیش از این، تعرفه واردات این محصول ۴ درصد بود.

* تعیین تعرفه فصلی ۱۰ درصدی برای واردات انواع ذرت از اول مهرماه ۹۵ تا ۳۰ دی ماه ۹۵ و ۵ درصدی از اول بهمن ماه ۹۵ تا اول فروردین ماه ۹۶ . پیش از این، تعرفه واردات این محصول ۴ درصد بود.

* تعرفه واردات پرندگان زینتی از جمله قناری، مرغ عشق و فنچ در سال ۹۵ معادل ۵ درصد تعیین شده، این درحالی است که تعرفه پرندگان زینتی در سال ۹۴ صفر بوده است.

*  افزایش تعرفه واردات تخم نطفه‌دار شتر مرغ به منظور تولید مولد از صفر به ۵ درصد

* تعرفه پنبه شانه نزده و حلاجی نشده برای سال ۹۵ معادل ۱۰ درصد تعیین شده، این درحالی است که تعرفه واردات این محصول در سال ۹۴ فصلی( از ۱۵ شهریورماه ۹۴ تا ۱۵ بهمن ماه ۹۴؛ ۷ درصد) بوده است.

*افزایش تعرفه واردات ماهی تیلاپیا تازه از ۲۶ درصد در سال ۹۴ به ۳۲ درصد در سال ۹۵

*افزایش تعرفه واردات تیلاپیای منجمد از ۷ درصد در سال ۹۴ به ۳۲ درصد در سال ۹۵

*افزایش تعرفه فیله ماهی تیلاپیا از ۴ درصد در سال ۹۴ به ۳۲ درصد در سال ۹۵

* براساس مقررات جدید صادرات و واردات در سال ۹۵، تعرفه واردات موز از ۴ به ۲۶ درصد افزایش یافته و این مصوبه از ابتدای سال‌جاری لازم الاجرا است. در همین حال، اگر به ازای واردات هرکیلوگرم موز یک و نیم کیلوگرم سیب درختی صادر شود، مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی یک کیلوگرم موز ۵ درصد تعیین می‌شود./مهر

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین